نیکل نیکولز، ستوان اوهورا، پیشتاز ستاره‌ای در ۸۹ سالگی درگذشت.

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

نیکل نیکولز، بازیگر سیاهپوست پیشگام که نقش افسر ارتباطات نیوتا اوهورا را با اقتدار جالب در سریال محبوب دهه 1960 “پیشتازان فضا” بازی کرد، در 89 سالگی درگذشت.

پسر او، کایل جانسون، مرگ را در وب سایت رسمی uhura.com اعلام کرد و گفت: “شب گذشته، مادرم، نیکل نیکولز، به دلایل طبیعی تسلیم شد و از دنیا رفت. اما نور او مانند کهکشان های باستانی که اکنون دیده می شود. اولین بار، باقی خواهد ماند.”

سخنگوی خانواده گفت نیکولز در سیلور سیتی، نیومکزیکو، جایی که با پسرش زندگی می کرد، درگذشت.

ادای احترام به سرعت، از جمله از فهرست بلندی از «Trekkies» اختصاص داده شد.

ویلیام شاتنر، بازیگر نقش کاپیتان تی کرک از USS Enterprise، به خانواده نیکولز تسلیت گفت.

او زن زیبایی بود و نقش شخصیتی تحسین برانگیز را بازی کرد که برای بازتعریف مسائل اجتماعی چه در ایالات متحده و چه در سراسر جهان بسیار انجام داد. مطمئناً دلم برای او تنگ خواهد شد.”

جورج تاکی که به عنوان سکاندار سولو پل را با ستوان اوهورا مشترک بود، او را “پیشرو و غیرقابل مقایسه” خواند.


و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که نیکولز “آنچه را که برای سیاه پوستان و زنان آمریکایی ممکن است، دوباره تعریف کرد.”

او در بیانیه‌ای گفت: «ملت ما برای همیشه مدیون هنرمندانی مانند نیکل نیکولز است که آینده‌ای را به ما نشان می‌دهند که در آن وحدت، عزت و احترام سنگ بنای هر جامعه است.»

نیکولز با یکی از اولین بوسه های بین نژادی در تلویزیون ایالات متحده تاریخ را ثبت کرد – در آغوش گرفتن در سال 1968 با شاتنر (بوسه ای که ارزش یک مدخل جداگانه در ویکی پدیا را دارد).

مارتین لوتر کینگ جونیور خودش یک بار نیکولز را ستایش کرد که با بازی قدرتمندش در زمانی که بازیگران سیاه پوست اغلب به عنوان خدمتکار یا جنایتکار انتخاب می شدند، زمین را شکست.

“نقش برابر”

نیکولز که در تئاتر باله و موزیکال آموزش دیده بود، در مقطعی به جین رودنبری خالق «پیشتازان فضا» گفت که می‌خواهد نمایش را کنار بگذارد تا به تئاتر بازگردد.

اما وقتی او این را به کینگ گفت، در یک ملاقات اتفاقی که توسط هالیوود ریپورتر نقل شد: “همه لبخند از روی صورتش رفت و او گفت: “تو نمی توانی این کار را انجام دهی. آیا نمی فهمی، برای اولین بار است که ما “آنطور که باید دیده شویم؟ شما یک نقش سیاه ندارید. شما یک نقش برابر دارید.”

او ماند.

نیکولز به‌عنوان استخدام‌کننده برای ناسا کار می‌کرد – که پس از انتقاد ناسا از کمبود تنوع، با او تماس گرفت – و با موفقیت چندین آفریقایی-آمریکایی با استعداد و زنان از همه نژادها را تشویق کرد تا در آژانس فضایی کار کنند.

ناسا عصر یکشنبه در توییتی به میراث او ادای احترام کرد و او را “پیشگام و الگو” خواند که “برای بسیاری نماد آنچه ممکن بود.”

موزه ملی هوا و فضا نیز کار او را فراتر از صفحه نمایش تحسین کرد.

این موزه در توییتر خود نوشت: «او برای بسیاری الهام‌بخش بود، نه فقط برای کارهای پیشگامانه‌اش در پیشتازان فضا، بلکه از طریق کارش با ناسا برای استخدام زنان و افراد رنگین پوست برای درخواست فضانوردی».

نیکولز در حالی که بیشتر با نام اوهورا شناخته می شد، حرفه ای متفاوت داشت و با سامی دیویس جونیور می رقصید. در «پورگی و بس»، حضور در سریال «قهرمانان» NBC و ضبط آلبوم.

او همچنین در شش فیلم اول “Star Trek” نقش اوهورا را بازی کرد – نامی که از زبان سواحیلی برای “آزادی” گرفته شده است.

اسمیتسونیان، شبکه موزه ملی ایالات متحده، تصویری را در توییتر از کت فضای قرمز نیکولز به عنوان اوهورا بر روی صفحه به اشتراک گذاشت که با سنجاق نمادین “Star Trek” مزین شده است، که اکنون در موزه ملی تاریخ آفریقایی آمریکایی ها به نمایش گذاشته شده است. فرهنگ در واشنگتن


(AFP)

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما