کارشناسان حقوق بسته شدن فضای مدنی در نیکاراگوئه را محکوم کردند

کلمان وول، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد آزادی اجتماعات و تشکل، و پدرو واکا ویارئال، گزارشگر ویژه IACHR در مورد آزادی بیان، چندین نامه به دولت نوشته اند که در آن توضیح داده شده است که چرا لغو وضعیت حقوقی صدها انجمن «الگوی روشنی را نشان می دهد. سرکوب فضای مدنی».

آنها گفتند که از آوریل 2018، نیکاراگوئه “استراتژی سانسور” را اتخاذ کرده و “الگوی روشنی برای سرکوب فضای مدنی” ایجاد کرده است.

نقطه بحرانی

صداهای مخالف از جمله روزنامه نگاران، مدافعان حقوق بشر، نمایندگان جامعه مدنی، دانشگاهیان، دانشجویان، اعضای کلیسای کاتولیک، احزاب سیاسی و مخالفان دولت هدف قرار گرفته اند.

با توجه به بسته شدن و مشارکت دولت در فضاهای مدنی و مشارکت دموکراتیک، آنها نگران محدودیت های فزاینده بر آزادی های اساسی بیان، اجتماعات مسالمت آمیز و انجمن هستند، اکنون به نقطه حساسی رسیده اند.

دولت نیکاراگوئه باید فوراً تعقیب قضایی همه صداهای مخالف را متوقف کنیدآن‌ها گفتند، افرادی که به دلایل سیاسی زندانی شده‌اند را آزاد کنید، و اطمینان حاصل کنید که تحقیقات سریع، بی‌طرفانه و کامل در مورد اتهامات نقض حقوق بشر انجام می‌شود که در نتیجه مسئولین مورد بازخواست قرار می‌گیرند و راه‌حل‌های موثری برای قربانیان ارائه می‌شود.»

تاثیر انسان دوستانه

اعلامیه مشترک آنها گام های کلیدی را برای ترویج و دفاع از استقرار مجدد حقوق آزادی اجتماعات مسالمت آمیز، تشکل و بیان ارائه می کند.

کارشناسان حقوق تاکید کردند که محدودیت های آزادی های اساسی نه تنها به منزله نقض حقوق بشر است، بلکه تاثیرات انسانی نیز دارد.

آنها گفتند که در حال حاضر بیش از 200 زندانی سیاسی در نیکاراگوئه وجود دارد و بسیاری از آنها در شرایط ناسالم “بدون دسترسی به مراقبت های پزشکی کافی، تحت رژیم های سلول انفرادی، و ممانعت از ملاقات خانواده هایشان، از جمله موارد ظالمانه، نگهداری می شوند.” رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز.»

آنها یادآوری می‌کنند که همه افرادی که از آزادی خود محروم شده‌اند حق زندگی و رفتار با انسانیت و احترام دارند و از دولت می‌خواهند که از آنها پیروی کند.

درخواست به کشورها

آنها همچنین از جامعه بین المللی خواستند تا اقدام کند، از جمله اقدامات حمایتی بشردوستانه “بر اساس جدیت اتهامات دریافت شده”.

کارشناسان بیشتر نگران آزار و شکنجه مداوم اعضای مختلف جامعه مدنی بودند که مجبور به فرار از نیکاراگوئه و نیاز به کمک های بشردوستانه هستند.

بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر، حقوق پناهندگان و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، از دولت‌ها خواسته می‌شود تا مرزهای خود را باز کرده و ورود اضطراری به قلمرو خود را برای فعالان جامعه مدنی که به دنبال حمایت بین‌المللی یا نشان دادن نیازهای فوری بشردوستانه از جمله به رسمیت شناختن وضعیت پناهندگی هستند، تضمین کنند. آنها گفتند.

درباره کارشناسان سازمان ملل

به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل، آقای. Voule بخشی از آنچه به عنوان رویه های ویژه شورای حقوق بشر شناخته می شود است که در ژنو مستقر است.

کارشناسان رویه‌های ویژه بر موقعیت‌های خاص کشور یا موضوعات موضوعی، مانند حق آزادی تجمع و تشکل، نظارت و گزارش می‌دهند.

کارشناسان به صورت داوطلبانه کار می کنند، از هر دولت یا سازمانی مستقل هستند و در ظرفیت فردی خود خدمت می کنند.

آنها کارکنان سازمان ملل نیستند و برای کارشان دستمزد نمی گیرند.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما