یک مهاجر 8 ساله پس از یک هفته بازداشت در آمریکا جان باخت

به گفته دو نفر آشنا با وضعیت، دختر 8 ساله‌ای که روز چهارشنبه در حبس مرزی ایالات متحده جان خود را از دست داد، به مدت یک هفته بازداشت شده بود – بیش از دو برابر مدت زمانی که دولت عموماً قصد دارد مهاجران، به ویژه کودکان را نگه دارد.

این دختر و خانواده اش در یک مرکز گمرک و حفاظت مرزی در هارلینگن، تگزاس نگهداری می شدند، جایی که در انتظار اخراج در پرواز به هندوراس بودند. این خانواده در میان هزاران مهاجری بود که پیش از پایان قانون مهاجرت دوران همه‌گیری که مقامات نگران بودند منجر به هجوم گسترده مهاجران و ازدحام بیش از حد در مراکز نگهداری مرزی شود، از مرز جنوبی کشور عبور کردند.

افراد آشنا به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند زیرا مرگ این کودک در دست بررسی داخلی است.

وزارت خارجه هندوراس شناخته شده است دختر به نام Anadith Danay Reyes Álvarez، یک ملیت پانامایی که خانواده اش آنا را می شناسند، که با ناراحتی قلبی به دنیا آمد. آنتونیو گارسیا، معاون وزیر خارجه این کشور گفت والدین او که هندوراسی هستند، به ایالات متحده سفر کردند تا دخترشان “زندگی بهتری” داشته باشد.

مقامات گمرک و حفاظت مرزی روز چهارشنبه گفتند که نیروهای فوریت های پزشکی این دختر را به بیمارستان منتقل کردند که در آنجا جان باخت. مقامات دولت بایدن با استناد به بررسی داخلی به سوالات اضافی درباره شرایط مرگ کودک پاسخ ندادند. یک مقام مرزی در تگزاس که مجاز به صحبت علنی نبود، گفت که من یک وضعیت پزشکی جدی دارم که مقامات بلافاصله از آن مطلع نشده بودند.

اگرچه همه مهاجران در هنگام بازداشت فدرال تحت معاینات بهداشتی قرار می گیرند، مرگ یک کودک در مرکز نگرانی ها در مورد سیاست دولت برای بازداشت کودکان برای هر دوره زمانی و به ویژه در مکان های شلوغ است. در حالی که هیچ قانون یا دستورالعمل رسمی در مورد مدت زمان بازداشت مهاجران غیرقانونی در حبس مرزی وجود ندارد، دولت معمولاً حدود سه روز را هدف قرار می دهد.

در هفته گذشته، مقامات با ازدحام بیش از حد در تأسیسات مرزی دست و پنجه نرم کردند، که پس از افزایش مهاجرت غیرقانونی در آستانه لغو هفته گذشته قانون بهداشت عمومی دوران همه گیر، معروف به عنوان 42، به سرعت از ظرفیت فراتر رفت.

این سیاست به مقامات اجازه داده بود تا برخی از مهاجران را به‌جای بازداشت، سریعاً اخراج کنند. از زمان انقضای آن، مقامات به سیاست هایی بازگشته اند که شامل زمان طولانی تری برای رسیدگی به مهاجران است.

بر اساس داده‌های داخلی به‌دست‌آمده توسط نیویورک تایمز، در 17 می، روزی که من مردم، مهاجران به‌طور متوسط ​​4 روز و نیم در بازداشت بودند، در حالی که میانگین آن در 10 می کمتر از سه روز بود.

وندی یانگ، رئیس گروه حمایت از کودکان نیازمند دفاع، گفت: «نکته اصلی این است که شما باید خانواده‌ها را از حضانت CBP خارج کنید، زیرا شرایط عموماً غیر استاندارد است و برای نگهداری کودکان مناسب نیست. مطالعات علمی به این نتیجه رسیده اند که بازداشت کودکان حتی اگر در کنار والدین خود باشند، می تواند باعث مشکلات رشد و سلامت روان شود.

براندون جاد، رهبر اتحادیه کارگری گشت مرزی، گفت که ماموران نگرانی‌هایی را در مورد بازداشتگاه‌های شلوغ ایجاد کرده‌اند.

“دلیلی وجود دارد که شما ظرفیت مشخصی دارید و این برای امنیت همه است.” جاد گفت. زمانی که شما از این ظرفیت فراتر بروید، سطح ایمنی بسیار پایین خواهد آمد.»

در سال‌های 2018 و 2019، زمانی که تعداد گذرگاه‌های مهاجران به سطوح بالایی رسید، دولت ترامپ به دلیل مرگ کودکان زیر سن قانونی در بازداشتگاه گمرک و حفاظت مرزی مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

لورنا سانتوس، عمه آنا، در مصاحبه ای با Univision در 18 می، گفت که مادر کودک به مقامات گمرک و مرکز حفاظت مرزی گفت که آنا در تنفس مشکل دارد، اما یکی از اعضای کادر پزشکی نگرانی های او را رد کرد. ام‌اس. سانتوس گفت که مادر دختر به او گفت که آنا بعداً غش کرد و به بیمارستان منتقل شد و در اتاق انتظار درگذشت.

ویلسون پاز، مدیر سرویس حفاظت از مهاجران هندوراس، گفت که پدر آنا به مقامات هندوراس گفته است که او سه سال پیش در پاناما تحت عمل جراحی قرار گرفته است تا غشایی که مانع از رسیدن خون به قلب او می‌شود، برطرف شود. آقای. پاز گفت زمانی که به ایالات متحده رفت آزمایش کووید-19 داده و تشخیص داده شد که به آنفولانزا مبتلا شده است.

دولت بایدن در دو سال گذشته یک جهش تاریخی در مهاجرت غیرقانونی را مدیریت کرده است، زیرا مردم از کشورهای مستبد، خشونت و فقر شدید فرار می کنند.

اگرچه دولت کارکنان بیشتری را برای کمک به رسیدگی به مهاجران به کشور اضافه کرد و ظرفیت گمرک و حفاظت از مرزها برای نگهداری مهاجران را قبل از انقضای عنوان 42 افزایش داد، اما برای جلوگیری از پشتیبان هایی که منجر به ازدحام بیش از حد در هفته گذشته شد، کافی نبود.

با این حال، در هفته پس از پایان این سیاست، تعداد گذرگاه‌های غیرقانونی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است، به‌طور میانگین 3000 تا 4000 دستگیری در روز، در مقایسه با نزدیک به 10000 مورد دستگیری در روز در حدود زمانی که من دستگیر شده‌ام. و خانواده اش عبور کردند. اکثریت مهاجران از مکزیک، هندوراس و گواتمالا بوده اند. این وزارتخانه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که از 12 می، بیش از 11000 مهاجر به مکزیک اخراج یا به کشورشان بازگردانده شده اند.

در 10 می، آنخل ادواردو مارادیاگا اسپینوزا، یک پسر 17 ساله هندوراسیوی در حالی درگذشت که در پناهگاهی در فلوریدا تحت نظارت وزارت بهداشت و خدمات انسانی بود، آژانسی که مسئول نظارت بر مراقبت از کودکان مهاجری بود که بدون والدین یا سرپرست وارد ایالات متحده شده بودند. مادر این پسر گفت که او مبتلا به صرع بود اما زمانی که به ایالات متحده سفر کرد بیمار نبود.

زولان کنو یانگز گزارشی از واشنگتن ارائه کرد.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما