جلسه چهارشنبه شما نجات معجزه آسا در ترکیه

با گذشت بیش از یک هفته از زمین لرزه ای که تاکنون بیش از 40000 نفر را در سوریه و ترکیه کشته است، گروه های امداد با بیرون کشیدن 9 نفر از بازماندگان از زیر آوار، شانس را به چالش کشیدند.

در شهر ویران شده قهرمان مراس، تیم ها برای نجات یک زن، تونلی را از میان انبوهی از دیوارها، کف ها و لوله های فروریخته حفر کردند تا به یک زن برسند.

دو برادر 17 و 21 ساله، 198 ساعت را زیر ساختمان فروریخته در همان شهر سپری کردند. آنها مکمل های بدنسازی را رتبه بندی کردند و برای زنده ماندن ادرار خودشان را می نوشیدند. یکی از برادران به Ihlas، یک خبرگزاری محلی، گفت: «تنفس آسان بود. پودر پروتئین گرفتیم.

نجات‌ها قابل توجه هستند: سازمان‌های امدادی معمولاً برای یافتن بازماندگان در ۷۲ ساعت اول پس از فاجعه تلاش می‌کنند، زیرا گذر زمان امید برای یافتن نشانه‌های زندگی را کاهش می‌دهد.

در روزهای اخیر، ناامیدی به طور فزاینده ای به وجود آمده است زیرا مأموریت های نجات به بازیابی تبدیل شده اند. اکنون، نگرانی بر تعداد زیادی از مردمی که بی خانمان، گرسنه و منتظر کمک هستند، افزایش یافته است. مناطق روستایی در ترکیه به ویژه آسیب دیده اند و برخی از ساکنان عدم هماهنگی دولت را عامل تاخیر در کمک ها می دانند.

کمک های بیشتر به سوریه: در بخش‌های تحت کنترل مخالفان در شمال غربی سوریه، افرادی که احساس می‌کنند فراموش شده‌اند، ممکن است در نهایت پس از موافقت رئیس‌جمهور بشار اسد برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی بیشتر از ترکیه – برای اولین بار در 12 سال از آغاز جنگ داخلی سوریه، کمک دریافت کنند. قبل از زلزله، تنها از یک گذرگاه برای تمام کمک های سازمان ملل که به طرف تحت کنترل مخالفان می رسید استفاده می شد.


قبل از اینکه یک بالن چینی در سراسر کشور شناور شود، آسمان آمریکا مملو از بالون های بلند پرواز بود. اکنون، در حالی که ایالات متحده تلاش می کند فضای هوایی خود را بهتر بررسی کند، کارشناسان از موج فلج کننده هشدارهای نادرست بیم دارند.

پس از سرنگونی سه شی ناشناس توسط نیروی هوایی ایالات متحده در آخر هفته، کارشناسان هشدار دادند که مجموعه ای “بی پایان” از اهداف بالقوه وجود دارد. یکی از سازندگان بالون های در ارتفاع بالا گفت: «هزاران بالون» در هر لحظه بر فراز زمین شناور هستند.

ایالات متحده پس از بالون جاسوسی چین، رادارها و ردیاب های جوی خود را تقویت کرده است. این همچنین می تواند بثورات مشاهده را توضیح دهد. یکی از مقامات کاخ سفید گفت: «یکی از دلایلی که ما فکر می‌کنیم بیشتر می‌بینیم این است که به دنبال چیزهای بیشتری هستیم».

بازرسان هنوز شواهدی مبنی بر ارتباط سه شیء ساقط شده با برنامه نظارت بر بالون چین پیدا نکرده اند. بقایای اشیاء نیز پیدا نشده است. به گفته این مقام، سه شی ناشناس ممکن است بی خطر بوده باشند.

استفاده مکرر: تنها در ایالات متحده، سرویس ملی هواشناسی هر سال حدود 60000 بالون پرپرواز را ارسال می کند و ناسا برنامه ای را از تگزاس اجرا می کند که در طول سال ها بیش از 1700 بالون بزرگ را در ماموریت های علمی که می تواند ماه ها ادامه داشته باشد، به پرواز درآورده است.

در همین حال در پکن: چین به دنبال این است که این مناقشه را نشانه ای از افول آمریکا جلوه دهد. در سرمقاله ای در پیپل دیلی، سخنگوی حزب کمونیست حاکم، آمده است که حادثه بالون “به دنیا نشان داده است که ایالات متحده چقدر ناپخته و غیرمسئولانه – در واقع هیستریک – در برخورد با این پرونده بوده است.”


بی بی سی گفت که با مقامات مالیاتی “کاملاً” همکاری می کند. سخنگوی حزب مودی گفت که پخش کننده اگر کار اشتباهی انجام نداده باشد هیچ ترسی ندارد و بی بی سی را به داشتن “برنامه پنهان” متهم کرد که “قابل تحمل نیست”.

در زمان مودی، مقامات هندی به سایر سازمان های خبری مستقل و همچنین گروه های حقوق بشر و اندیشکده ها یورش بردند. فعالان می گویند این یورش ها بخشی از تلاش های دولت برای خاموش کردن مخالفان با هدف قرار دادن بودجه سازمان ها است.

زمینه: دولت مودی با قطع برق و بازداشت رهبران دانشجویان قبل از نمایش در دانشگاه ها تلاش کرده است تا توزیع مستند “هند: سوال مودی” را متوقف کند.

  • نیکی هیلی، فرماندار سابق و دختر مهاجران هندی، نامزد ریاست جمهوری است. او اولین جمهوری خواه است که رسماً دونالد ترامپ را برای نامزدی حزب جمهوری خواه به چالش می کشد.

  • سناتور دایان فاینشتاین، دموکرات 89 ساله کالیفرنیا، قصد دارد در پایان دوره ریاست جمهوری خود بازنشسته شود.

هشت سال پیش، رئیس جمهور جمهوری چک کشورش را به عنوان “دروازه چین به اروپا” معرفی کرد. اکنون، پس از اینکه سرمایه گذاران چینی نتوانستند به وعده های پروژه های ساختمانی بزرگ عمل کنند، این کشور بر سر چین سخت شده است.

در پارک گیبلی، ادای احترام ژاپن به انیمیشن استودیو گیبلی و بنیانگذار آن، هایائو میازاکی، هیچ جاذبه چشم نواز یا سواری معده‌ای وجود ندارد. حتی یک پارکینگ یا یک ایست بازرسی وجود ندارد.

در عوض، پارک برای همزیستی با جنگل های اطراف ساخته شد. سام اندرسون می نویسد: «این حس یک نوع گنج یابی عجیب و غریب بود، یک پارک موضوعی که در آن تم در جستجوی پارک موضوعی بود. که به نوعی کاملاً استودیو گیبلی بود: لذتی بدون چالش کوچک وجود ندارد.»

این برای جلسه توجیهی امروز است. بعدا می بینمت. – آملیا

PS نیکلاس کریستوف با سامانتا پاور در اوکراین، یک سال پس از تهاجم، در ساعت 3:30 بعد از ظهر امروز (ساعت 7:30 صبح در سیدنی) مصاحبه خواهد کرد. اینجاست ارتباط به فضای توییتر

“دیلی” درباره این است که چرا ایالات متحده اشیاء بلند پرواز را ساقط می کند.

سوالات؟ نظرات؟ می توانید با من تماس بگیرید [email protected].

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما