سندبلاست برای نقد

رایج ترین مواد ساینده برای چوب سندبلاست ماسه سیلیکون است. در این میان برخی از کاربردها مخصوص شیشه های سندبلاست است که در ادامه مطلب به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد. در این مطلب میخواهیم به یکی از این پیشرفت ها یعنی ساخت شیشه سکوریت و به خصوص شیشه سکوریت سندبلات بپردازیم . شیشه ها مات ویژگی های خاص و منحصر به فردی داشته و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت آن شده است. از موادی مانند پلاستیک، دانههای شیشهای، شیشه شکسته، پوست گردو و چوب بلال نیز به عنوان ساینده در تمیزکاری پاششی استفاده میشود. از دیگر موارد کاربردهای سندبلاست میتوان به حکاکی انواع نوشته و نقشهای مختلف و برجستهکاری آنها بر روی سطوح شیشهای، چوبی، امدیاف، کاشی و سرامیک اشاره کرد. در این روش، اپراتورها برای تمیزکاری و پرداخت سطوح مختلف وارد یک اتاق میشوند. در این روش، ترکیب آب داغ، صابون و ماده واسط به طور همزمان بر روی سطح پاشیده می شوند و لکه های روغن را به خوبی از بین می برند.

برای گرفتن بهترین نتیجه در این روش، معمولاً از یک فرایند دو مرحلهای استفاده میکنند. این دستگاه ها علاوه بر قابلیت پوسته زدایی ، پلیسه بری، حذف روغن ، ماسه زدایی و… یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن و از بین بردن لکه های روغن و گریس که بر اثر مرور زمان بر روی سطح جاده ها جمع می شوند استفاده از یکی از روش های سندبلاست است. جمع آوری و بازیابی ذرات ساینده در حجم انبوه آسان می گردد. هرچه سختی و چگالی مواد ساینده بیشتر باشد، عمق سایش در سطوح بیشتر می شود. هرچه ابعاد مواد ساینده بیشتر باشد، سطحی که سندبلاست می شود زبرتر می شود و چگالی پایین تر مواد ساینده باعث نرم تر شدن سطح می شود. از عملیات سندبلاست برای زیرسازی سطوح جهت چسبندگی هرچه بهتر رنگ استفاده می شود. در این نوع زنگ زدگی ، اکسید شدن فلز در سطوح فولادی در حال آغاز است به صورتی که روی سطح به شکل پوسته پوسته زنگ زدگی را خواهید دید.

فرآیند سندبلاست خشک با تولید گرد و خاک زیاد همراه است.

گاهی اوقات فلز آماده سازی مناسب نداشته و همین مورد باعث کنده شدن رنگ و پوشش سطح میشود. اگر خودتان کار می کنید ، احتمالاً سندبلاست Siphon برای شما مناسب است. یک منطقه با تهویه مناسب برای پروژه های خود مانند گاراژ یا کارگاه پیدا کنید. کمی تمرین کنید و سعی کنید با دقت زیاد و به آرامی عملیات سندبلاست چوب را پیش ببرید. فرآیند سندبلاست خشک با تولید گرد و خاک زیاد همراه است. کارخانجات بزرگ صنایع ریخته گری آهنی و غیر آهنی، آهنگری، عملیات حرارتی تولید قطعات کوچک اتو مبیل و کارگاههای ماشین سازی و… این روش بهترین پیشنهاد برای خطوط ریخته گری سنگین و حساس که نیاز به عملکرد با هزینه پایین در عین دقت دارد می باشد. با این روش می توان عمل زدودن ماسه ریخته گری ودیگر مواد را با استفاده از توربینها وسیستم ایر بلاست انجام داد و درصورت وجود نقاط غیر قابل دسترسی استفاده ازاین روش به منظوربهبود کیفیت بهترین گزینه می باشد. در پایان عملیات سندبلاست و شات بلاست دستگاه جاروبرقی یا مکنده صنعتی به منظور حذف آلاینده های بر جای مانده مورد استفاده قرار می گیرد.

ماده ساینده گارنت هم مانند سیلیس جزو مواد ساینده پرمصرف در عملیات سندبلاست است و تقریباً همان کیفیت ماسه سیلیس را بر جای می گذارد با این تفاوت که گرد و خاک کم تری در حین سندبلاست با گارنت تولید می شود. میلگرد و مفتولها ی فولادی پروفیلهایی هستند که اغلب مطابق نظر بیشتر کارفرمایان صنایع ساختمانی الزام به شات بلاست دارند البته این امر نه بدلیل تمیزکاری محض بلکه گاهاً به دلیل بهبود کیفیت پس از تولید آنها به روش کششی است. در روش سندبلاست با ماسه سیلیس گرد و خاک زیادی تولید می شود که تنفس این گرد و خاک باعث بیماری های تنفسی در افراد می شود. را از نظر سلامت و نداشتن ترک و درز و همچنین فیلترهای تنفسی را باید قبل از شروع کار بررسی کرد و از سالم بودن آن ها مطمئن شد. کلاه سندبلاست وظیفه محافظت از اعضای حساس سر،تامین دید و تامین فضا و هوای تنفسی کاربرسندبلاست را برعهده دارد ، با توجه به شنل متصل به کلاه این قسمت از کلاه کمک زیادی به محافظت از اعضای گردن وسینه کاربر سندبلاست در برابر ذرات ساینده برگشتی ایفا مینماید .

با توجه به این چالش بزرگ، مهندسان و متخصصان دستگاهی را ابداع کردند که با نام دستگاه سندبلاست دیواره داخلی لوله ها معروف میباشد. همچنین از سندبلاست برای زنگ زدایی از سطوح فلزی، عملیات جرم زدایی وپاک سازی سطوح داخلی تویوپ های مربوط به راکتورها ی پتروشیمی ، عملیات زیرسازی جهت رنگ کاری شناورها و کلیه امور مربوط به رنگ کاری زیر آب استفاده می شود. این دستگاه، جرم و رسوب و هرگونه آلودگی در دیواره داخلی لوله ها که موجب شکست، ترک یا خوردگی در تاسیسات خواهد شد را برطرف می کند. در ابتدا فقط برای فلزات استفاده می شد ، به مرور زمان از سندبلاست برای چوب استفاده می شد ، رنگ ها و لاک ها از سطوح تکمیل شده قدیمی حذف می شد و یا با استفاده از الگوها کاراکترهای مختلف چاپ می شد. از زمان کشف و آشنایی با ساخت شیشه در دوره انتهایی عصر نوسنگی داستان انسان با یکی از جالب ترین و کاربردی ترین مواد آغاز شد . شیشه سند بلاست نوعی از صنایع شیشه است که آن را می توان در کاربردهای متعددی از شیشه های معماری با جلوه ای عالی استفاده کرد ، چه برای تزیین، چه برای حفظ حریم خصوصی و چه برای پیاده روی روی واحدهای شیشه ای به عنوان یک پوشش ضد لغزش کاربرد دارد.

در این بخش به طور کامل اجزای دیگ سند بلاست و ویژگی ها و انواع آن را بررسی خواهیم کرد . می خواهیم در این مقاله با اینکه سندبلاست چیست، خدمات سندبلاست شامل چه مواردی می شود و انواع محصولات مرتبط با عملیات سندبلاست آشنا شویم؛ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. قبل از خرید به بخش مشاوره مراجعه کنید تا با انواع سنگ ها و کنده کاری ها و چهره نگاری آشنا شوید . البته هر کدام از ملزومات فوق دارای اتصالاتی هستند که در بخش لوازم جانبی سندبلاست با آن ها آشنا می شوید.

این دستگاه ها در بخش غیر فلزات برای بلاستینگ سنگ و سرامیک و در بخش فلزات عموما برای تمیز کاری فلزات با ضخامت نازک و یا فلزات نرم و حساس از جنس فولاد طراحی و روانه بازار گردیده است . به همین جهت ماشینهای شات بلاست مفتول وسیم طراحی وتولید شده اند که قادر به انجام این کار به دو صورت طولی در یک تا چند رشته مفتول یا میلگرد چند گوشه بوده ویا قادر به پذیرش مفتول ها به صورت کلافی می باشد. شات بلاست میلگرد طولی ازنوع مداوم وکلافی از نوع بسته یا بچ می باشد . برخورد مداوم مواد ساینده ، لایه سطحی موادی مانند چوب را از بین می برد.

رنگ آمیزی مراحل بعدی و لایه های میانی و نهایی بعد از شستشوی سطح کار با واتر جت و پس از خشک شدن سطح انجام می شود. مردم تا جایی از یک تکه چوب استفاده می کردند تا زمانی که کاملا پوسیده شود. شیشه را می توان به صورت شابلون پوشانده و سندبلاست کرد، تکه های شیشه پوشانده شده از شابلون برداشته می شود و شیشه شفاف صاف زیر آن باقی می ماند، این الگو را ایجاد می کند. سایزهای معمول ذرات شیشه شامل ۵۰-۷۰, ۶۰-۸۰, ۷۰-۱۰۰و ۱۲۰-۲۰۰ مش میباشد. سایش نمودن اجسام که اغلب تحت عنوانی سندبلاست ماسه معروف شدهاند، کار پیشران نمودن جریانی از مواد ساینده در مقابل سطوح تحت فشاری بالا جهت صاف کردن سطحهای خشنتر، سفت گشتن سطوح صاف، فرم دادن به سطوح و یا حذف نمودن آلودگیهای سطحی میباشد.

سندبلاست یا انفجار ساینده عملی است که در آن سطوح فلزی و چوبی با استفاده از یک ماسه که با هوای فشرده اسپری می شود تمیز ، صاف یا خراشیده می شود. واژه سندبلاست ( sandblast ) یک واژه انگلیسی است ، معنی کلمه به کلمه آن عبارت است از : سند ( sand ) به معنی ماسه بلاست ( blast ) به معنی انفجار و پرتاب است . در حال حاضر شات بلاست وایرمش علاوه بر تمیز کاری قطعات دایکست بزرگ ، چرخ و رینگ و محور خودرو برای پیشگیری و ماسه زدائی بسیاری از قطعات فولادی استفاده می گردد . به دلیل استفاده از ساچمههای فولادی، دانههای شیشهای و دیگر مواد سخت، برخورد ذرات ساینده به پوست میتواند باعث آسیب فیزیکی شود. استفاده از سندبلاست وسایل چوبی می تواند در وقت و تلاش فیزیکی شما صرفه جویی کند. سپس با آرامش می توانید خودتان به سندبلاست وسایل چوبی در خانه بپردازید.

امروزه می توانید کفپوش چوبی و عناصر معماری اصلی را در خانه های بالای 100 سال پیدا کنید. بسته به اینکه از چه موادی استفاده می کنید. در حالی که در محوطههای بیرون همچون استفاده به عنوان سنگ پشت بام یا سنگ روف گاردن، چون بیشتر از دیگر فضاها تحت تاثیر لغزندگی و تردد قرار میگیرند، استفاده از آنها کاربرد فراوانتری خواهد داشت. میزان مات بودن و محوشوندگی رنگ که بسته به نوع سلیقه خود میتوانید به سطح ماتی 10 تا 20 درصد دست پیدا کنید، یا در اصطلاح (یخ زدگی شیشه) قوی ترین سطح مات و شفافیت صفر را برای حفظ حریم خصوصی کامل ایجاد کنید و همزمان به نور اجازه دهد از شیشه عبور کند. طی عملیات سندبلاست یا همان sandblast که از ترکیب کلمات sand به معنای شن و blast به معنای انفجار ساخته می شود، ذرات ساینده که اغلب شن و مواد معدنی هستند که بسته به نوع سازه در اندازه سختی و شکلهای هندسی متفاوت، به سطح شیشه کوبیده شده و بدین ترتیب شفافیت شیشه از بین می رود و سطح آن مات می گردد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سند بلاست دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما