آرژانتین در ضربات پنالتی دراماتیک فرانسه را شکست داد و قهرمان جام جهانی شد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور: اصلاح شده:

آرژانتین سومین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را در ضربات پنالتی دراماتیک روز یکشنبه به دست آورد، پس از اینکه فرانسه مدافع قهرمانی دیرهنگام بازگشت خود را به پایان رساند و تنها جامی را که لیونل مسی اسطوره فوتبال را از آن خود کرد، به لیونل مسی داد. نحوه انجام این اقدام را در لایو بلاگ FRANCE 24 در زیر بخوانید.

تقویم جام جهانی
تقویم جام جهانی © استودیو گرافیک FMM

به قول جاودانه سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه ای سابق منچستریونایتد: “فوتبال، جهنم خونین.” این بدون شک بزرگترین فینال جام جهانی تمام دوران بود. مانند بسیاری از داستان‌های بزرگ، این فیلم شاهد پیچ ​​و تاب‌های داستانی بود – لحظات بسیار شادی، ناراحتی و درام که ثابت کرد (اگر کسی در آن شک داشت) که فوتبال یک ورزش درخشان و زیبا است.

ابتدا آرژانتین با آن پنالتی مسی – مثل همیشه درجه یک – و گل زیبای دی ماریا بر مسابقه مسلط شد. به نظر می رسید فرانسه از تمام پویایی که آنها را به فینال رسانده بود بی بهره بود. در فاصله نزدیک به 10 دقیقه از سوت پایان، همه فکر می کردند همه چیز تمام شده و آرژانتین به سمت قهرمانی جام جهانی می رود.

سپس پنالتی امباپه فرانسه را برق انداخت. سپس گل دوم باشکوه او آنها را دوباره به رقابت بازگرداند. آرژانتین تکان خورد.

مسی 8 دقیقه به وقت اضافه آرژانتین را بازگرداند و با قدرت آرام خود به پایان رساند. اما اگر این شب مسی و آرژانتین است، مطمئناً بازی امباپه بوده است. طلسم فرانسوی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند و ضربات او را آغاز کرد.

در آنجا آرژانتین اعصاب، مهارت یا شانس بهتری داشت و قهرمان جام جهانی شد. پنالتی کینگزلی کومان را دیمین مارتینز مهار کرد. اورلین چوآمنی از دست داد. آرژانتین در ضربات 4-2 پیروز شد.

مسی شادی تابناکی بود. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امباپه را تسلیت می داد.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما