چگونه امپراتوری رمزنگاری FTX Sam Bankman-Fried سقوط کرد

ما بعد از طلاق تظاهر به عشق ورزیدن نخواهیم کرد. ژائو نوشت در توییتر. ما از افرادی که پشت سر آنها علیه سایر بازیگران صنعت لابی می کنند حمایت نخواهیم کرد.

وقتی FTX سقوط کرد، آقای. ژائو در ابتدا با خرید این صرافی موافقت کرد که به منزله کمک مالی بود. اما پس از اینکه بایننس مشکلاتی را در امور مالی شرکت پیدا کرد، به زودی معامله از بین رفت. در یک چت گروهی سیگنال که شامل آقای. بانکمن-فرید و سایر نمایندگان FTX، آقای. به گفته دو نفر از افراد آشنا، ژائو یک یادداشت کوتاه منتشر کرد. او نوشت: «سام، متاسفم، اما ما نمی‌توانیم این معامله را ادامه دهیم. مسائل خیلی زیاد CZ.”

آقای. Bankman-Fried تلاش کرد تا تامین مالی جدید را تامین کند. او در پیامی به کارمندان که توسط تایمز به دست آمده است، گفت: “من نباید در یک خانه شیشه ای سنگ پرتاب کنم، بنابراین کمی خودداری می کنم.” به جز اینکه بگوییم: احتمالاً آنها واقعاً هرگز برنامه‌ای برای انجام این معامله نداشتند.

در همین حال، در جلسه ای با کارکنان آلامدا در روز چهارشنبه، خانم. به گفته یک فرد آشنا، الیسون توضیح داد که چه چیزی باعث سقوط هواپیما شده است. صدایش می لرزید و عذرخواهی کرد و گفت که گروه را ناامید کرده است. او گفت که در ماه های اخیر، آلامدا وام هایی گرفته و از پول آن برای سرمایه گذاری های مخاطره آمیز، در کنار سایر هزینه ها استفاده کرده است.

در حدود زمانی که بازار ارزهای دیجیتال بهار امسال سقوط کرد، خانم. الیسون توضیح داد، وام دهندگان برای فراخوانی آن وام ها حرکت کردند، فرد آشنا با جلسه گفت. اما وجوهی که Alameda خرج کرده بود دیگر به راحتی در دسترس نبود، بنابراین شرکت از وجوه مشتریان FTX برای انجام پرداخت ها استفاده کرد. علاوه بر او و آقای بانکمن-فرید، او گفت، دو نفر دیگر از این ترتیب اطلاع داشتند: آقای. سینگ و آقای وانگ

این دیدار پیشتر توسط وال استریت ژورنال گزارش شده بود. آقای. سینگ به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد و آقای. دسترسی به وانگ امکان پذیر نبود. به گفته یکی از افراد آشنا به امور مالی FTX، این صرافی 10 میلیارد دلار به Alameda وام داده است.

همانطور که FTX از بین رفته است، آقای. او روز یکشنبه گفت: بانکمن-فرید “به طور سازنده با تنظیم کننده ها، مقامات ورشکستگی و شرکت کار می کند تا بهترین کار را برای مصرف کنندگان انجام دهد.”

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما