در حالی که متحدان نامزد انتخاباتی گریه می کنند، شمارش آرا در کنیا کاهش می یابد

نایروبی، کنیا— شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری کنیا در بحبوحه ادعاهای سیاسی مبنی بر بی نظمی در صندوق های رای به چهارمین روز خود کشیده شد.

متحدان رایلا اودینگا، نامزد پنجمین بار، که در شمارش های غیررسمی از او عقب افتادند، رقیب وی ویلیام روتو، معاون فعلی رئیس جمهور را به دخالت در افزایش شمارش آرا در پایگاه های خود متهم کردند.

شمارش رسمی کمیسیون انتخابات کنیا در طول روز شنبه با آرای یک سوم از 290 حوزه انتخابیه پارلمانی تا اوایل بعدازظهر شنبه به ثبت رسید. طبق قانون، کمیسیون یک هفته فرصت دارد تا نتایج رسمی رای‌گیری روز سه‌شنبه را که حدود 14.4 میلیون رای‌دهنده به خود جلب کرد، اعلام کند.

کنیا سابقه انتخابات خشونت آمیز و آلوده را دارد. تمایل یک طرف برای اعلام خطا – به طور دقیق یا نه – می تواند خطر ناآرامی را افزایش دهد.

نیک چیسمن، استاد دموکراسی و توسعه بین‌المللی در دانشگاه، گفت: «همانطور که در انتخابات گذشته، مجموعه‌ای از ادعاها مطرح شده است، که اکثر آنها – تا کنون – با هیچ مدرک یا مدرک گسترده‌ای تأیید نشده‌اند. از بیرمنگام در بریتانیا و نویسنده کتاب «چگونه انتخابات را تقلب کنیم».

انتخابات دو متحد سابق را به رقبای سرسخت تبدیل کرده است. آقای. اودینگا، که در چهار تلاش قبلی نتوانسته ریاست جمهوری را به دست آورد، از نظر کنیایی‌ها به عنوان تداوم سلطه سیاسی سلسله‌هایی که پس از جدایی ملت آفریقای شرقی از بریتانیا در سال 1963 به قدرت رسیدند، می‌دانند.

طرفداران اودینگا روز شنبه در نایروبی گرد هم آمدند و کنیا منتظر بود تا از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خود مطلع شود.


عکس:

بن کرتیس / آسوشیتدپرس

آقای. روتو، اگرچه در حال حاضر خیر. 2 به پرزیدنت اوهورو کنیاتا، خود را به عنوان یک فرد بیگانه معرفی کرده است که برای “هیچ خواران” طبقه کارگر کشور مبارزه می کند، که برای تامین معاش تلاش می کردند.

یک تحلیل مستقل توسط چارلز هورنسبی، کارشناس امنیت سایبری و نویسنده دو کتاب در مورد کنیا، نشان می دهد که آقای. روتو 52.9% تا 46.5% بر اساس نسخه‌های در دسترس عموم از حدود 84% بازده حوزه انتخابیه جلوتر است.

بر اساس آمار رسمی کمیسیون ملی انتخابات، بر اساس حدود 30 درصد آرا، آقای. اودینگا جلوتر از آقای. روتو، 52.5٪ تا 46.2٪، اوایل بعد از ظهر شنبه.

از زمان رای گیری روز سه شنبه، هیچ یک از نامزدها بیانیه ای نداده اند.

ارمیا کیونی، رئیس حزب Jubilee که از آقای. اودینگا گفت: طرف روتو در 33 حوزه انتخابیه در اطراف کوهستان “تقلب گسترده و ظریف” انجام داد. کنیا، قلب آقای. پایه قدرت روتو پروسه انتخابات “به شدت به خطر افتاده بود.” کیونی افزود.

او همچنین کمپین روتو را به ارعاب رأی دهندگان اودینگا و نمایش مواد تبلیغاتی غیرقانونی متهم کرد.

سن کیپچومبا مورکومن، یکی از مقامات کمپین روتو، گفت که رای دادن در اطراف کوه. کنیا به آرامی پیش رفت.

آقای دکتر گفت: «ادعاهای بی‌نظمی بی‌اساس است. مورکومن در خارج از مرکز اصلی شمارش در نایروبی گفت.

آقای. او گفت که حامیان اودینگا “به سادگی به دنبال راهی مناسب برای توضیح ضرر خود هستند.”

کمپین روتو که به دنبال جلب توجه طبقه کارگر کنیا بوده است، چرخ دستی را به عنوان نماد انتخاب کرده است.


عکس:

اد رام/گتی ایماژ

با افزایش شمارش، کنیایی‌ها در مورد احتمال خشونت عصبی به نظر می‌رسیدند. خیابان های نایروبی از روز انتخابات به طور غیرعادی خالی بوده است.

رهبران کلیسا روز شنبه بیانیه ای صادر کردند و از مردم خواستند تا به آرامش برسند و از مردم خواستند تا به مقامات انتخاباتی فرصت دهند تا آراء را جمع آوری کنند. در این بیانیه آمده است: «اجازه ندهیم اضطراب در کشور ایجاد شود و هیچ‌کس نباید خشونت را تحریک کند». ما از همه کنیایی‌ها می‌خواهیم زندگی عادی خود را از سر بگیرند.»

شبح انتخابات گذشته در رای گیری این هفته گسترده شد، که تحلیلگران آن را آزمونی برای اینکه آیا کنیا از رای گیری بر اساس قومیت گذشته عبور کرده است، می دانند.

آقای. روتو توسط دادگاه کیفری بین المللی به تحریک خشونت پس از انتخابات مورد مناقشه سال 2007 متهم شد. رقیب اودینگا حدود 1100 نفر کشته شدند و 600000 نفر دیگر در سخنرانی های قومیتی که آقای او را درگیر کرد، آواره شدند. جامعه کالنجین روتو و آقای. خویشاوندان لو اودینگا علیه آقای. گروه قومی کیکویو کنیاتا.

در نهایت دادگاه از اتهامات آقای آقای انصراف داد. روتو، و اتهامات موازی علیه آقای. کنیاتا

دادگاه عالی کنیا به دلیل بی نظمی ها دستور برگزاری مجدد انتخابات سال 2017 را صادر کرد. خانم کنیاتا و روتو دومین دوره خود را بردند، اما پس از آن آقای. کنیاتا به طور جداگانه با آقای. اودینگا. آقای. کنیاتا از آقای. نامزدی اودینگا در سال جاری و ترک آقای. روتو بیرون در سرما.

طبق قانون، انتظار برای نتایج رسمی در انتخابات کنیا نباید بیش از یک هفته طول بکشد.


عکس:

اد رام/گتی ایماژ

سیستم سیاسی این کشور به طرز معروفی فاسد است و کنیایی‌ها تمایل دارند به تأخیرها و اشتباهات انتخاباتی با چشمان زرد نگاه کنند.

رسانه‌های کنیایی که شمارش آرا مستقل انجام می‌دادند – بر اساس اسناد دیجیتالی هر یک از 46229 شعبه رای‌گیری – پس از نشان دادن آقای دکتر، ناگهان شمارش آرا را کند یا متوقف کردند. روتو پیشتاز است. نمایندگان رسانه ها گفتند که کارمندان آنها خسته شده اند و نیاز به استراحت دارند.

به گفته وفولا چبوکاتی، رئیس کمیسیون انتخابات، در میان روند پرتنش آرا، یک مقام ارشد انتخابات روز جمعه پس از خروج از مرکز شمارش آرا برای برقراری تماس تلفنی ناپدید شد. این مقام از آن زمان دیگر دیده نشده است و ناظران انتخابات می ترسند که او ربوده شده باشد.

روز جمعه، آقای چبوکاتی نمایندگان هر دو کمپین اودینگا و روتو را به مداخله فیزیکی با مقاماتی که شمارش را انجام می دادند متهم کرد. وی به آنها دستور داد که به مسئولان فضای بیشتری برای فعالیت در ستادهای انتخاباتی بدهند.

آقای او گفت: «ما آنطور که باید سریع حرکت نمی کنیم. چبوکاتی گفت.

نامزد پیروز ریاست جمهوری باید بیش از 50 درصد آرا را در سطح ملی و همچنین 25 درصد یا بیشتر در حداقل 24 استان از 47 شهرستان کشور کسب کند. اگر هیچ نامزدی به آن آستانه نرسد، دور دوم دو طرفه باید ظرف 30 روز برگزار شود.

بنویسید نیکلاس باریو در [email protected] و مایکل ام. فیلیپس در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما