نظر The Fury of MeToo سرانجام برای مردی که از آن الهام گرفته می آید

با حکم 5 میلیون دلاری علیه دونالد ترامپ به دلیل سوء استفاده جنسی و افترا در محاکمه ای. جین کارول، جنبش #MeToo کامل شد.

انتخاب ترامپ در سال 2016، پس از آن که در نوار «دسترسی به هالیوود» و متهم شدن بیش از دوجین زن به تجاوز جنسی شنیده شد، سونامی خشم زنان را به راه انداخت. این خشم به راهپیمایی زنان نیرو داد. این الهام بخش زنان بی‌شماری – برخی از آنها قبلاً حومه‌نشین‌های غیرسیاسی بودند – زندگی‌شان را به حالت تعلیق درآورند و خود را به فعالیت‌گرایی بیندازند یا خودشان برای انتخابات شرکت کنند. و آن خشم، آن حس غیرقابل تحمل انزجار باور نکردنی و تجاوز مدنی، جرقه‌ای بود که جنبش #MeToo را برانگیخت، زیرا زنان که نمی‌توانستند کاری در مورد سوءاستفاده‌کننده‌ای که کشور را اداره می‌کند انجام دهند، انرژی خود را به سمت کسانی که در نهادهای خودشان هستند، از جمله صنعت سرگرمی مدت‌هاست متقاعد شده‌ام که ترامپ دلیل افشاگری‌ها در مورد هاروی واینستین بود که منجر به یک تقلب در سراسر کشور شد.

جنبش #MeToo به همین دلیل است که ای. جین کارول خاطرات خود را نوشت که در آن فاش کرد که ترامپ در اتاق رختکن برگدورف گودمن در اواسط دهه 1990 به او تجاوز کرده است. او می‌نویسد: «از آنجایی که داستان‌های ناخوشایند و بیمارکننده #MeToo در سراسر کشور اوج می‌گرفت، من، مانند بسیاری از زنان، نمی‌توانستم مردان خاصی را در زندگی‌ام به یاد بیاورم. این جنبش دلیلی است که در سال 2022، نیویورک قانون بازماندگان بزرگسالان را تصویب کرد، که دریچه ای ایجاد کرد که در طی آن بازماندگان تجاوز جنسی می توانستند از مهاجمان خود حتی فراتر از محدودیت ها شکایت کنند. (این جنبش همچنین دلیلی است که این لایحه توسط فرماندار کتی هوچول امضا شد، نه اندرو کوموی رسوا شده.)

شکایت کارول یکی از اولین شکایت هایی بود که تحت قانون بازماندگان بزرگسالان ثبت شد. و به دلیل پشتکار او، ترامپ برای اولین بار با پاسخگویی قانونی در مورد رفتارش با زنان مواجه خواهد شد. به دلیل جنبش #MeToo، مردی که همه اینها را شروع کرد، تا حدودی از قدرت ظاهری برخوردار شد.

این آزمایش خود آزمایشی بود برای اینکه #MeToo چقدر فرهنگ را تغییر داده است. وکلای کارول از هیئت منصفه ای متشکل از 6 مرد و سه زن خواستند تا بفهمند چرا فردی که مورد آزار جنسی قرار گرفته ممکن است برای چندین دهه سکوت کند، چرا ممکن است تاریخ وقوع حمله را به خاطر نداشته باشد و چرا ضربه روحی او ممکن است به روش های قابل پیش بینی و خوانا آشکار نشود. . .

از سوی دیگر، جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ، این پرونده را طوری محاکمه کرد که گویی #MeToo اتفاق نیفتاده است. او به کارول گفت که چرا جیغ نزده، چرا با پلیس تماس نگرفته، چرا به بیمارستان نرفته است. او از جسیکا لیدز که آزمایش کرده بود ترامپ در هواپیما به او دست زده است، پرسید که آیا تا به حال به یاد می آورد که «به مرد گفته بایستد یا نه بگو یا هر چیز دیگری؟»

من چند روزی را در دادگاه گذراندم و صادقانه بگویم، نگران بودم که این روش یکپارچه‌سازی با چند دادگاه کار کند. یکی از آنها، یک نگهبان امنیتی 31 ساله، گفته بود که اطلاعات خود را عمدتاً از پادکست هایی مانند پادکست هایی که توسط شخصیت راست افراطی تیم پول میزبانی می کرد، به دست آورده بود، که ترامپ در سال 2019 او را به کاخ سفید دعوت کرد. اما واضح است که اعضای هیئت منصفه این کار را انجام دادند. دفاع تیم ترامپ را قانع‌کننده نمی‌دانم، زیرا تنها چند ساعت طول کشید تا علیه او تصمیم بگیرند.

بله، عجیب است که هیئت منصفه ترامپ را مسئول سوء استفاده جنسی، اما نه تجاوز، دانست، که کارول او را به آن متهم کرد، و مدافعان ترامپ ممکن است به عنوان برگ انجیر تبرئه به آن بچسبند. اما آنچه مهم است این است که برای اولین بار، یک دادگاه آنچه را که زنانی که با وحشت حیرت‌زده به انتخاب ترامپ واکنش نشان داده‌اند، همیشه درک کرده‌اند، تأیید کرده است. او فقط یک زن ستیز نیست. او یک درنده است.

من آنقدر ساده لوح نیستم که فکر کنم جمهوری خواهان اکنون از ترامپ دور خواهند شد. سناتور کوین کرامر، یک جمهوری خواه، “من ترجیح می دهم رئیس جمهوری ای داشته باشم که مسئول شارژ باتری نباشد.” گفت خبرنگاران، اما “این یک رد صلاحیت نیست.” با این حال، اگر قضیه به سمت دیگری پیش می رفت، برای ترامپ موهبت بزرگی بود و شهرت او را به خاطر مصونیت از مجازات می سوزاند. درعوض، این یادآوری است که یورش قانونی به او وارد شده است و نمی توان با دروغ، توهین و خیال بافی آن را منحرف کرد. انتخاب ترامپ باعث شد به نظر برسد که ادعاهای بسیاری از زنان بی اهمیت است. کارول همه چیز را وادار کرد که اهمیت پیدا کند. فقط امیدوارم دیگر آنتاگونیست های او به همان اندازه شجاع باشند.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما