نقد و بررسی «هوا» مت دیمون و ویولا دیویس در فیلم بن افلک درباره نحوه فرود نایک مایکل جردن در اوج پرواز می کنند.



CNN

همه می‌دانند که دوران نامزدی مایکل جردن توسط یک شرکت تولیدکننده کفش به نام نایک چگونه به پایان رسید، اما جزئیات چگونگی اتفاق افتادن این اتفاق برای فیلم «Air»، سرود محبت‌آمیز و سرگرم‌کننده بن افلک برای تعقیب عظمت است. با درخشش نوستالژی دهه 80، پیوند بین ورزش و تجارت را به تصویر می کشد، مانند الهام بخش آن، یک برنده است.

افلک بار دیگر با مت دیمون متحد می شود، زیرا این دو نقش محوری فیل نایت، مدیرعامل نایکی را بازی می کنند – که پابرهنه در دفتر کارش نشسته است وقتی بدیهیات ذن را مطرح نمی کند – و سانی، رئیس وقت بازاریابی بسکتبال شرکت، سانی. Vaccaro، مردی با غرایز قمارباز که به طور معروف همه چیز – از جمله حرفه خود – را روی یک تازه کار که از کارولینای شمالی بیرون می آید، شرط می بندد و فراتر از قرارداد معمول مجوز می رود تا یک برند کامل را در اطراف خود بسازد.

جای تعجب نیست که مقاومت زیادی در برابر آن وجود داشت، که شالوده فیلم‌نامه هوشمندانه الکس کانوری را فراهم می‌کند، که عشق عمیق به حلقه‌ها را با داستانی درهم می‌آمیزد که از جهاتی منعکس‌کننده آخرین نقش اصلی دیمون است، «فورد علیه. ماشین فراری.”

با این حال، زیرکانه ترین حرکت در تصمیم گیری برای گذاشتن سوراخ دونات شکل مایکل جردن در وسط فیلم رخ می دهد که او را بیشتر از صفحه نمایش دور نگه می دارد، در حالی که این بخش از داستان را به ویولا دیویس به عنوان مادر محافظ و با اراده او واگذار می کند. ، دلوریس.

اوایل به واکارو گفته می‌شود: «مامان‌ها کارها را انجام می‌دهند» و خواستگاری او از دلوریس و همسرش جیمز (جولیوس تنون) به محور فیلم تبدیل می‌شود که با شک و تردید رئیس Vaccaro، راب استراسر (جیسون بیتمن) و مبادلات ناپسند او تقویت می‌شود. با نماینده سرسخت جردن، دیوید فالک (کریس مسینا).

بن افلک کارگردانی و همبازی است

دیویس به دزدی فیلم ها عادت کرده است، و «هوا» هم تفاوتی با او ندارد و او دوباره به عنوان MVP آن در نقش پشتیبانی ظاهر می شود. در حالی که اوایل سال برای شروع به فکر کردن به چنین چیزهایی است، تصور کمپین جوایز دیگری در آینده او سخت نیست.

اطلاع دقیق از NBA در حدود سال 1984 اجباری نیست، اما کسانی که می توانند نام هایی مانند سم بووی و مل تورپین را به خاطر بسپارند (دیگر بازیکنانی که در همان سالی که جردن درفت گرفتند) یک ضربه اضافی از دیالوگ دور ریختنی دریافت خواهند کرد. به علاوه، افلک فیلم را با ویژگی های هوشمندانه آن دوره، مانند استفاده از موسیقی از عنوان مناسب «کسب و کار مخاطره آمیز» یا «متولد ایالات متحده آمریکا» اثر بروس اسپرینگستین نقطه گذاری می کند.

همانطور که اشاره شد، “هوا” از تعلیق زیادی بهره نمی برد و در نتیجه فیلم کمی در میانه فرو می رود. با این حال، دیدن نایکی که به عنوان یک مرد ضعیف به تصویر کشیده می‌شود، تماشای کار Vaccaro برای جلوگیری از رهبران بازار آدیداس و کانورس و مقابله با هوسبازی‌های تعقیب ورزشکاران دبیرستانی و دانشگاهی، جذاب است، قبل از اینکه او با دفاع از طرح دعوی حقوقی در به چالش کشیدن مدل NCAA علیه سیستم مخالفت کند. آماتوریسم

افلک در 16 سال گذشته پنج فیلم را کارگردانی کرده است که آخرین فیلم (Live By Night) هفت سال پیش ساخته شد. در حالی که این داستان بسیار سبک‌تر از «آرگو» برنده اسکار او است، اما از نظر جذابیت، «هوا» واقعاً بسیار بالا پرواز می‌کند، تا حدی به این دلیل که مربی آن به اندازه کافی زرنگ است که به ترکیب ستاره‌های برنده‌اش اجازه می‌دهد توپ را در اختیار بگیرند. و با آن بدوید.

“هوا” در تاریخ 5 آوریل در سینماهای ایالات متحده نمایش داده می شود و بعداً در پرایم ویدیو آمازون پخش خواهد شد. دارای رتبه R است.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما