چرا مسابقه فرمانداری ویسکانسین و مسابقه دادگاه عالی اهمیت دارد؟

کائوکاونا، ویز. – در هیچ کجای کشور قانونگذاران جمهوری خواه به اندازه ویسکانسین در تلاش برای تصاحب یک برتری حزبی تهاجمی نبوده اند. پس از اینکه قوه مقننه از نقطه ای که می توان آن را تغییر داد رد کرد، اکنون به شدت در حال تلاش برای کنترل بیشتر نظر اکثریت ایالت قبل از رقابت ریاست جمهوری 2024 هستند.

دو انتخابات محوری در ماه های آینده احتمالاً تصمیم خواهند گرفت که آیا این اتفاق بیفتد.

مخاطرات فزاینده اولین، یعنی رقابت نوامبر برای فرمانداری، هفته گذشته زمانی مشخص شد که تیم میشلز، یک نجیب زاده ساختمانی مورد تایید رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ، در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان پیروز شد.

پیروزی او این چشم انداز را افزایش داد که فرماندار. تونی ایورز، دموکراتی که طیفی از لایحه‌های رای‌گیری جمهوری‌خواهان را وتو کرده است، به زودی می‌تواند جای خود را به یکی از متحدان ترامپ بدهد که از درخواست‌ها برای برچیدن کمیسیون انتخابات دو حزبی ایالتی استقبال کرده است، از فیلم‌های توطئه‌آمیز درباره انتخابات 2020 استناد کرده و حتی نسبت به این ایده نادرست ابراز آمادگی کرده است. که آقای باخت ترامپ هنوز قابل تایید نیست.

انتخابات دوم، رقابتی در آوریل برای تعیین کنترل دادگاه عالی ویسکانسین با اختلاف محدود، می‌تواند مهم‌تر باشد.

و سه قاضی از چهار قاضی محافظه کار در دادگاه به شنیدن آقای آقای رای دادند. اهداف ترامپ برای انتخابات 2020، که می‌توانست به براندازی نتایج ویسکانسین منجر شود. پیروزی جوزف آر. بایدن جونیور با 20000 رای در ایالت تنها به این دلیل بود که قاضی برایان هاگدورن، محافظه کار، در کنار سه لیبرال دادگاه قرار گرفت.

انتخاب یک عدالت خواه لیبرال به جای محافظه کار بازنشسته، عدالت شکیبایی دی. روگنزاک، به دموکرات های ویسکانسین فرصتی می دهد تا مجموعه ای از اقداماتی را اجرا کنند که در حال حاضر هیچ ضربه ای برای تصویب در مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان ندارد. با اقامه دعواهای جدید از طریق دادگاه، آنها به طور بالقوه می توانند مناطق هولناک را خنثی کنند. معکوس کردن تصمیم جعبه قطره. و قانون جرم‌انگاری سقط جنین در سال 1849 را که در ژوئن و زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. وید

دو انتخابات بعدی ویسکانسین به طور قطعی به هم مرتبط هستند. آقای. میشلز گفته است که در اولین روز به عنوان فرماندار به دنبال تغییر قوانین رای گیری در ایالت خواهد بود. اگر او واقعاً انتخاب شود و به سرعت حرکت کند، رویه‌های رای‌گیری جدید می‌تواند قبل از انتخاب یک قاضی جدید برای یک دوره 10 ساله در آوریل – و ترکیب دادگاه با آقای آقای. میشلز آزادی عمل گسترده‌ای برای تعیین قوانین رای‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 دارد، زمانی که انتظار می‌رود ویسکانسین دوباره به میدان نبرد ریاست جمهوری تبدیل شود.

او می‌گوید: «اگر آنها بخواهند چیزهایی را انتخاب کنند که می‌دانند رأی دموکرات‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، قطعاً روی همه دموکرات‌ها از جمله جو بایدن تأثیر می‌گذارد». اورز در مصاحبه ای در روز پنجشنبه گفت. با اشاره به آقای میشلز افزود: «انتخاب او قطعاً بر سرکوب آرای دموکرات‌ها متمرکز خواهد بود، بدون شک در این مورد.

در طول مبارزات انتخاباتی اولیه، آقای. میشلز قول داد که کمیسیون انتخابات ویسکانسین را با آژانسی جایگزین کند که عملاً تحت کنترل جمهوریخواهان باشد. و در حالی که او هرگز صریحاً از عدم تایید انتخابات ریاست جمهوری 2020 ویسکانسین حمایت نکرد، آقای. میشلز نیز آن را رد نکرد و گفت به اندازه کافی برای دلجویی از آقای. ترامپ – که بارها خواستار چنین اقدامی شده است.

در ایستگاه های مبارزات انتخاباتی و در طول مناظره های اولیه، آقای. مایکلز از فیلم‌هایی در مورد انتخابات ۲۰۲۰ استفاده کرد که تئوری‌های توطئه را تبلیغ می‌کردند و به دروغ نشان می‌دادند که آقای. ترامپ برنده واقعی بود. او بدون مدرک ادعا کرد که در ایالت کلاهبرداری صورت گرفته است و متعهد شد که عاملان آن را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

من فیلم‌های «2000 قاطر» و «جلو شده» را دیده‌ام. و من به شما می‌گویم، می‌دانم که تقلب در رأی‌دهی‌ها زیاد بوده است. میشلز در یک گردهمایی اخیر در Kaukauna، یک شهر صنعتی کوچک در دره فاکس این ایالت، گفت: زمانی که به عنوان فرماندار سوگند یاد کنم، تمام شواهد موجود در ژانویه را بررسی خواهم کرد و کار درست را انجام خواهم داد. همه چیز روی میز است. و اگر مردم قانون را زیر پا گذاشتند، قوانین انتخابات را زیر پا گذاشتند، من آنها را تحت تعقیب قرار خواهم داد.»



چگونه خبرنگاران تایمز سیاست را پوشش می دهند
ما به مشتریان خود متکی هستیم تا ناظران مستقل باشند. بنابراین، در حالی که کارکنان تایمز ممکن است رأی دهند، آنها مجاز به حمایت یا تبلیغات برای نامزدها یا اهداف سیاسی نیستند. این شامل شرکت در راهپیمایی ها یا راهپیمایی ها در حمایت از یک جنبش یا دادن پول یا جمع آوری پول برای هر هدف سیاسی یا انتخاباتی است.

از زمان پیروزی در انتخابات مقدماتی روز سه شنبه، آقای. مایکلز انرژی کمتری را صرف برجسته کردن حمایت خود از آقای آقای کرده است. ترامپ و تمرکز او بر مسائل انتخاباتی روز چهارشنبه، او بیانیه‌ای درباره حمایت ترامپ از صفحه اصلی وب‌سایت کمپین انتخاباتی‌اش حذف کرد. پس از این خبرنگار نیویورک تایمز در توییتر به آن اشاره کرد، کمپین میشلز خط را در سایت خود احیا کرد.

آقای. دستیاران کمپین میشلز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

شاید در بهترین تصویر از Mr. میشلز که یک هفته پیش در گردهمایی انتخاباتی ترامپ در حال چرخش بود به شرکت کنندگان قول داد که «نه من. اولویت 1 صداقت انتخابات است» – اما او در سخنرانی پیروزی خود در سه شنبه شب گفت: «شغل و اقتصاد شماره من خواهد بود. 1 اولویت.”

در عوض، او به دنبال یادآوری به شنوندگان از آنچه در مورد Mr. ترامپ در حالی که آقای. همیشه به آقای براساس نظرسنجی دانشکده حقوق دانشگاه مارکت، بایدن، که میزان محبوبیت او در ویسکانسین در ماه ژوئن 40 درصد بود. که در اولین تبلیغ تلویزیونی او پس از دوره ابتدایی، آقای. میشلز به آقای زنگ می زند. بایدن و آقای همیشه “دو نخود در یک غلاف”.

آقای ترامپ گفت: دونالد ترامپ تاجر موفقی بود، دونالد ترامپ سختگیر بود. میشلز در مصاحبه رادیویی گفت. من با کمال میل جو بایدن را با دونالد ترامپ مقایسه می کنم.

تا چه حد میشلز ممکن است سیستم انتخابات ویسکانسین را تغییر دهد تا حد زیادی توسط جمهوری خواهانی تعیین می شود که مجلس قانونگذاری را کنترل می کنند – که اکثر آنها از رقیب او در انتخابات مقدماتی جمهوری خواه حمایت کردند. دولت ربکا کلیفیش.

سناتور ایالتی کتی برنیر، قانونگذار نادر ایالتی جمهوری خواه در ویسکانسین که علناً اعلام کرده است که آقای. ترامپ در انتخابات سال 2020 این ایالت نسبتاً شکست خورد، هفته گذشته در مصاحبه ای گفت که در جریان آقای. در مبارزات انتخاباتی اولیه میشلز، او نسبت به اداره انتخابات ویسکانسین ناآگاهی نشان داده بود که نشان دهنده عدم تجربه او در دولت بود.

“آقای. میشلز ماهی بیرون از آب است. برنیر که در ژانویه پس از درخواست برای پایان تحقیقات جمهوری خواهان در مورد انتخابات 2020 اعلام بازنشستگی کرد. «زمانی که برای مجلس شرکت کردم، من نیز ایده هایی داشتم که قابل اجرا نبودند، اما ایده های خوبی بودند. او نیاز به مشاوره و آموزش در تمام انواع مسائل دارد.»

انتخابات دادگاه عالی ویسکانسین یکی از چندین ماه آینده است که به طور موثر تعیین می کند که کدام حزب دادگاه های عالی در کانزاس، میشیگان، کارولینای شمالی و اوهایو را کنترل می کند. اما با توجه به اینکه دادگاه آن تا چه حد به حمایت از آقای ویسکانسین نزدیک شده است، هیچ کجا به اندازه ویسکانسین خطرات بالا نیست. تلاش ترامپ برای براندازی انتخابات 2020.

جیک فالسچینی، مدیر حقوقی دادگاه های ایالتی در اتحاد گفت: «مسابقه دادگاه عالی ایالتی در ویسکانسین در سال آینده برای حفظ یک سیستم انتخاباتی آزاد و عادلانه در ویسکانسین، و همچنین برای حفظ دموکراسی نمایندگی در انتخابات ملی ما ضروری است. برای صندوق اقدام عدالت، یک سازمان لیبرال که بر انتخابات دادگاه های ایالتی تمرکز دارد.

در حالی که آقای ایورز خود را به عنوان حفاظی انسانی در برابر تسلط جمهوری خواهان بر سیستم انتخابات ایالت معرفی کرده است، انتخابات دادگاه عالی در آوریل سال ها بر قوانین رای گیری ایالت تاثیر خواهد گذاشت.

دو کاندیدای لیبرال، جانت پروتاسیویچ، قاضی شهرستان میلواکی، و اورت میچل، قاضی شهرستان مدیسون، از قبل مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرده اند. قاضی سابق دن کلی، محافظه کار منصوب شده توسط فرماندار. اسکات واکر که در سال 2020 در انتخابات مجدد شکست خورد، در نظر دارد دوباره نامزد شود اما هنوز پیشنهادی را اعلام نکرده است. نامزدها همه با هم در یک انتخابات مقدماتی غیرحزبی در ماه فوریه شرکت خواهند کرد و دو نفر برتر به انتخابات عمومی در آوریل راه خواهند یافت.

ریک اسنبرگ، رئیس موسسه حقوق و آزادی ویسکانسین، سازمان حقوقی محافظه‌کار که این پرونده را مطرح کرده است، گفت: «اگر نامزد محافظه‌کارتر برنده شود، دادگاهی خواهید داشت که در حال حاضر در محافظه‌کارترین دادگاه به نظر می‌رسد. که منجر به صدور حکم دادگاه مبنی بر ممنوعیت دراپ باکس شد. “اگر شما در آن کرسی به صورت قانونی پیروز می شدید، پس بدیهی است که عواقب قابل توجهی در آنجا وجود خواهد داشت و دادگاه به سمت چپ حرکت می کرد.”

دموکرات‌های ویسکانسین هم‌اکنون تصور می‌کنند، اگر در انتخابات آوریل پیروز شوند و اکثریت 4 به 3 را به دست آورند، یک دگرگونی سیاسی در این ایالت است.

کلدا رویس، سناتور دموکرات ایالت مدیسون، گفت: «از نظر توانایی تغییر ویسکانسین در دو سال، این می تواند یک ایالت کاملاً متفاوت باشد. این فرصت واقعی ما است تا نه تنها جلوی اتفاقات بد را بگیریم، بلکه در واقع دموکراسی واقعی و پاسخگویی را به ویسکانسین بازگردانیم، مواردی مانند حقوق سقط جنین و انتخابات عادلانه که در آن نامزد شما ممکن است واقعاً برنده شود.»

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما